პროექტის გამოწვევა- დოკუმენტი N98


1.1 განსზღვრე რა იცი და რა არა თემის ირგვლივ

განიხილეთ გამოწვევა (ჩამოწერეთ თქვენი მოსაზრებები, ბარიერები, შეზღუდვები)
შეზღუდვები, ბარიერები....
რა ვიცი ამ  თემაზე?
 ციფრული კვლევის სელფის საფუძველზე, ნათლად დავინახეთ სკოლის საჭიროებები.
        ვეცდებით   ორგანიზებულად  დავგეგმოთ  შემდგომი ნაბიჯები ციფრული   ინოვაციების დასანერგად ,გავითვალისწინოთ ძლიერი და სუსტი მხარეები, დავისახოთ მიზნები, შევქმნათ სამოქმედო გეგმა შესაბამისი რესურსებითა და პასუხისმგებელი პირებით.

·                     მთავარ ამოცანად დავისახეთ  სასკოლო და საკლასო კვლევის დაგეგმვა და განხორციელება;
·                      მასწავლებლებმა შეძლონ ეფექტურად გამოიყენონ ციფრული ტექნოლოგიები ყველა საგნის სწავლებისას;
·                     მოსწავლეებს დავეხმაროთ გამოიმუშაონ ციფრული უნარები, უკვე არსებულ ცოდნაზე დაშენებით  განავითარონ და დაგეგმონ ისტ-ის გამოყენების ახალი გზები.


1.2 აქტივობა: განსაზღვრე წყაროები შთაგონებისთვის

მომხმარებლები, ექსპერტები, “უკიდურესი მომხმარებლები...
 პროექტის მიზნებისა და სელფის კვლევიდან გამომდინარე, მონაწილე მხარეებად შევარჩიეთ მასწავლებლები და მოსწავლეები:
1.შოთა ნოზაძე
2.დიანა მანდენოვი
3.მაია მაისურაძე
4.მარიამ ენუქიძე
5.ნათია მღებრიშვილი
6.იზოლდა ტარიელაშვილი
7.ნინო კაკაჩია
8.ლუკა ხუციშვილი
9.მიხეილ არაქელიანი
10.სერგო შაგინოვი
საინტერესო ადგილები, ანალოგიური სივრცეები...
   იმისათვის, რომ დავინახოთ  მასწავლებლებისა და მოსწავლეების ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენების შესაძლებლობები,მათ აქტივობებზე დასაკვირვებლად , მოსწავლეთა და მასწავლებელთა საჭიროებების სწორად განსასაზღვრად და შთაგონების მისაღებად, საჭიროა მოვინახულოთ სამასწავლებლო,ინფორმატიკის კაბინეტი, საკლასო ოთახები.
ციფრული მომავლის მიზნების განსაზღვრაში ასევე დაგვეხმარება -სტუმრობა პარტნიორ სკოლებში, ონლაინ შეხვედრები პარტნიორ სკოლებთან საზღვარგარეთ.

































1.2 აქტივობა: შეარჩიეკვლევისმონაწილეები
ვისთანგსურთშეხვედრადაგამოცდილებისმიღება?
გააკეთეთ, სულმცირე,3 განსხვავებულიმომხმარებლისაღწერა.

მომხმარებლის ტიპი
პროექტის მიზნებისა და სელფის კვლევიდან გამომდინარე, მონაწილე მხარეებად შევარჩიეთ სამი განსხვავებული ტიპის მასწავლებლი და სამი განსხვავებული ტიპის მოსწავლე .
მომხმარებლის ტიპი  -1. მასწავლებელი
   მასწავლებელი, რომელიც აქტიურად იღებს სიახლეებს და თავადაც მოიძიებს ციფრულ ინსტრუმენტებს სწავლა-სწავლებისთვის;
მომხმარებლის ტიპი- 
2.მასწავლებელი
 მასწავლებელი, რომელიც იყენებს ციფრულ ინსტრუმენტებს  მხოლოდ მას შემდეგ ,როდესაც ხედავს სხვა მასწავლებლის მიერ მიღებულ სასურველ შედეგებს სწავლა-სწავლების პროცესში;        
მომხმარებლის ტიპი-3.მასწავლებელი
 მასწავლებელი, რომელსაც  არ აქვს ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენების
 სათანადო უნარები.


მომხმარებლის ტიპი-1.მოსწავლე
    მოსწავლე, რომელსაც აქვს შესაბამისი უნარები გამოიყენოს ციფრული ინსტრუმენტები;
მომხმარებლის ტიპი-  2.მოსწავლე
 მოსწავლე,რომელიც  სხვა მოსწავლეებსაც ეხმარება ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენებაში;
მომხმარებლის ტიპი-  3.მოსწავლე
მოსწავლე, რომელსაც არ აქვს  საკმარისი უნარ-ჩვევები ციფრული ინსტრუმენტების სათანადოდ გამოყენებისთვის სწავლა-სწავლების პროცესში.












1.2 აქტივობა: შეარჩიე კვლევისმონაწილეები
ვისთან გსურთ შეხვედრა და გამოცდილების მიღება?
გააკეთეთ, სულმცირე, 3 განსხვავებული მომხმარებლისაღწერა.

მომხმარებლის ტიპი
პროექტის მიზნებისა და სელფის კვლევიდან გამომდინარე, მონაწილე მხარეებად შევარჩიეთ სამი განსხვავებული ტიპის მასწავლებლი და სამი განსხვავებული ტიპის მოსწავლე .
მომხმარებლის ტიპი  - 1. მასწავლებელი
   მასწავლებელი, რომელიც აქტიურად იღებს სიახლეებს და თავადაც მოიძიებს ციფრულ ინსტრუმენტებს სწავლა-სწავლებისთვის;
მომხმარებლის ტიპი - 2.მასწავლებელი
   მასწავლებელი, რომელიც იყენებს ციფრულ ინსტრუმენტებს  მხოლოდ მას შემდეგ ,როდესაც ხედავს სხვა მასწავლებლის მიერ მიღებულ სასურველ შედეგებს სწავლა-სწავლების პროცესში;        
მომხმარებლის ტიპი - 3.მასწავლებელი
 მასწავლებელი, რომელსაც  არ აქვს ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენების
 სათანადო უნარები.

მომხმარებლის ტიპი -1.მოსწავლე
    მოსწავლე, რომელსაც აქვს შესაბამისი უნარები გამოიყენოს ციფრული ინსტრუმენტები;
მომხმარებლის ტიპი -  2.მოსწავლე
    მოსწავლე,რომელიც  სხვა მოსწავლეებსაც ეხმარება ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენებაში;
მომხმარებლის ტიპი -  3.მოსწავლე
მოსწავლე, რომელსაც არ აქვს  საკმარისი უნარ-ჩვევები ციფრული ინსტრუმენტების სათანადოდ გამოყენებისთვის სწავლა-სწავლების პროცესში.

1.2 აქტივობა: მოამზადე კითხვები
            ინტერვიუ:რისი გაგება დაგეხმარებათ გამოწვევის უკეთესად გააზრებაში? რისი გაგებისიმედი გაქვთ   ადამიანების მოტივაციაზე და იმედგაცრუებაზე? რა გინდათ გაიგოთ მათი აქტივობების შესახებ?        
დაიწყე კონკრეტული კითხვებით

1.       კვირის განმავლობაში რამდენჯერ იყენებთ გაკვეთილზე ციფრულ მოწყობილობებს?
2.       ძირითადად რომელ ციფრულ ინსტრუმენტებს იყენებთ გაკვეთილზე?
3.       იყენებენ თქვენი მოსწავლეები პრეზენტაციების ინსტრუმეტებს?
გააფართოვე კითხვები
4.       არის თუ არა თქვენთვის ცნობილი ვებვებრესურსები?
5.       არის თუ არა ვებრესურსები, რომლებითაც სარგებლობთ, ხელმისაწვდომი თქვენი მოსწავლეების  ტაბლეტებისა და პერსონალური მოწყობილობებისთვის?




ჩაუღმავდი
6.       რა გზით შეიძლება უფრო მეტად ჩაუღმავდე საუბარს, მეტი პერსპექტივები გაიგო ამ პიროვნების შესახებ?
7.       ძირითადად როგორი სასწავლო გარემოა (სივრცე )თქვენთვის კომფორტული?
8.       როგორ ფიქრობთ , ერთი ციფრული ინსტრუმენტის  გამოყენება უფრო ეფექტური იქნება ,თუ სხვადასხვა პროგრამების გამოყენება?( კონკრტული სამუშაოსთვის)
9.       აძლევთ თუ არა მოსწავლეებს  შესაძლებელობას თვითონ აირჩიონ პროგრამა, რითიც აპირებენ რომ წარმოადგინონ ნამუშევარი?
დაკვირვება:რას აკვირდები? ჩამოწერე კითხვები და თემები, რომლის დაკვირვებაც გსურთ კონკრეტულ ადგილზე ვიზიტისას.
თითოეულ დაკვირვებისას ახალი სამუშაო ფურცელი შეავსეთ
სანახავი
კონკრეტულად რაზე დაკვირვება გსურთ ამ ადგილზე?
1.სამასწავლებლო გვაძლებს საშუალებას რეალუად დავინახოთ თუ რამდენად აქტიურად  მიმღებები არიან მასწავლებლები ციფრული ინსტრუმენტებისა და მასთან დაკავშირებული სიახლეების.
გასაკეთებელი
რისი გაკეთება შეგიძლია ამ ადგილას, შთაგონების მისაღებად?
1.ისტ-ის კაბინეტი და საკლასო ოთახები გვაძლევს საშუალებს რეალურად დავინახოთ ქმნიან თუ არა  მოსწავლეები მაგალითად: ვიდეოს, თამაშს, პრეზენტაციას , რომელსაც თავად და სხვებიც გამოიყენებენ .აქვთ თუ არა მოტივაცია და ჩართულობა, რომ უფრო მეტად აქტიურად შექმნან  რესურსი.
1.2 აქტივობა: მოამზადე კითხვები
            ინტერვიუ:რისი გაგება დაგეხმარებათ გამოწვევის უკეთესად გააზრებაში? რისი გაგებისიმედი გაქვთ   ადამიანების მოტივაციაზე და იმედგაცრუებაზე? რა გინდათ გაიგოთ მათი აქტივობების შესახებ?        
დაიწყე კონკრეტული კითხვებით

1.       კვირის განმავლობაში რამდენჯერ იყენებთ გაკვეთილზე ციფრულ მოწყობილობებს?
2.       ძირითადად რომელ ციფრულ ინსტრუმენტებს იყენებთ გაკვეთილზე?
3.       იყენებენ თქვენი მოსწავლეები პრეზენტაციების ინსტრუმეტებს?
გააფართოვე კითხვები
4.       არის თუ არა თქვენთვის ცნობილი ვებვებრესურსები?
5.       არის თუ არა ვებრესურსები, რომლებითაც სარგებლობთ, ხელმისაწვდომი თქვენი მოსწავლეების  ტაბლეტებისა და პერსონალური მოწყობილობებისთვის?




ჩაუღმავდი
6.       რა გზით შეიძლება უფრო მეტად ჩაუღმავდე საუბარს, მეტი პერსპექტივები გაიგო ამ პიროვნების შესახებ?
7.       ძირითადად როგორი სასწავლო გარემოა (სივრცე )თქვენთვის კომფორტული?
8.       როგორ ფიქრობთ , ერთი ციფრული ინსტრუმენტის  გამოყენება უფრო ეფექტური იქნება ,თუ სხვადასხვა პროგრამების გამოყენება?( კონკრტული სამუშაოსთვის)
9.       აძლევთ თუ არა მოსწავლეებს  შესაძლებელობას თვითონ აირჩიონ პროგრამა, რითიც აპირებენ რომ წარმოადგინონ ნამუშევარი?
დაკვირვება:რას აკვირდები? ჩამოწერე კითხვები და თემები, რომლის დაკვირვებაც გსურთ კონკრეტულ ადგილზე ვიზიტისას.
თითოეულ დაკვირვებისას ახალი სამუშაო ფურცელი შეავსეთ
სანახავი
კონკრეტულად რაზე დაკვირვება გსურთ ამ ადგილზე?
1.სამასწავლებლო გვაძლებს საშუალებას რეალუად დავინახოთ თუ რამდენად აქტიურად  მიმღებები არიან მასწავლებლები ციფრული ინსტრუმენტებისა და მასთან დაკავშირებული სიახლეების.
გასაკეთებელი
რისი გაკეთება შეგიძლია ამ ადგილას, შთაგონების მისაღებად?
1.ისტის კაბინეტი და საკლასო ოთახები გვაძლევს საშუალებს რეალურად დავინახოთ ქმნიან თუ არა  მოსწავლეები მაგალითად: ვიდეოს, თამაშს, პრეზენტაციას , რომელსაც თავად და სხვებიც გამოიყენებენ .აქვთ თუ არა მოტივაცია და ჩართულობა, რომ უფრო მეტად აქტიურად შექმნან  რესურსი.
1.2 აქტივობა: მოამზადე კითხვები
              ინტერვიუ: რისი გაგება დაგეხმარებათ გამოწვევის უკეთესად გააზრებაში?
              რისი გაგებისიმედი გაქვთ   ადამიანების მოტივაციაზე და იმედგაცრუებაზე?
              რა გინდათ გაიგოთ მათი აქტივობების შესახებ?        
დაიწყე კონკრეტული კითხვებით

1.       კვირის განმავლობაში რამდენჯერ იყენებთ გაკვეთილზე ციფრულ მოწყობილობებს?
2.       ძირითადად რომელ ციფრულ ინსტრუმენტებს იყენებთ გაკვეთილზე?
3.       იყენებენ თქვენი მოსწავლეები პრეზენტაციების ინსტრუმეტებს?
გააფართოვე კითხვები
4.       არის თუ არა თქვენთვის ცნობილი ვებვებრესურსები?
5.       არის თუ არა ვებრესურსები, რომლებითაც სარგებლობთ, ხელმისაწვდომი თქვენი მოსწავლეების  ტაბლეტებისა და პერსონალური მოწყობილობებისთვის?




ჩაუღმავდი
6.       რა გზით შეიძლება უფრო მეტად ჩაუღმავდე საუბარს, მეტი პერსპექტივები გაიგო ამ პიროვნების შესახებ?
7.       ძირითადად როგორი სასწავლო გარემოა (სივრცე )თქვენთვის კომფორტული?
8.       როგორ ფიქრობთ , ერთი ციფრული ინსტრუმენტის  გამოყენება უფრო ეფექტური იქნება ,თუ სხვადასხვა პროგრამების გამოყენება?( კონკრტული სამუშაოსთვის)
9.       აძლევთ თუ არა მოსწავლეებს  შესაძლებელობას თვითონ აირჩიონ პროგრამა, რითიც აპირებენ რომ წარმოადგინონ ნამუშევარი?
დაკვირვება:რას აკვირდები? ჩამოწერე კითხვები და თემები, რომლის დაკვირვებაც გსურთ კონკრეტულ ადგილზე ვიზიტისას.
თითოეულ დაკვირვებისას ახალი სამუშაო ფურცელი შეავსეთ
სანახავი
კონკრეტულად რაზე დაკვირვება გსურთ ამ ადგილზე?
1.სამასწავლებლო გვაძლებს საშუალებას რეალუად დავინახოთ თუ რამდენად აქტიურად  მიმღებები არიან მასწავლებლები ციფრული ინსტრუმენტებისა და მასთან დაკავშირებული სიახლეების.
გასაკეთებელი
რისი გაკეთება შეგიძლია ამ ადგილას, შთაგონების მისაღებად?
1.ისტის კაბინეტი და საკლასო ოთახები გვაძლევს საშუალებს რეალურად დავინახოთ ქმნიან თუ არა  მოსწავლეები მაგალითად: ვიდეოს, თამაშს, პრეზენტაციას , რომელსაც თავად და სხვებიც გამოიყენებენ .აქვთ თუ არა მოტივაცია და ჩართულობა, რომ უფრო მეტად აქტიურად შექმნან  რესურსი.

2.1. აქტივობა: მოამზადე კითხვები

 ინტერვიუ: რისი გაგება დაგეხმარებათ გამოწვევის უკეთესად გააზრებაში? რისი გაგებისიმედი გაქვთ   ადამიანების მოტივაციაზე და იმედგაცრუებაზე? რა გინდათ გაიგოთ მათი აქტივობების შესახებ?        
დაიწყე კონკრეტული კითხვებით
1.       კვირის განმავლობაში რამდენჯერ იყენებთ გაკვეთილზე ციფრულ მოწყობილობებს?
2.       ძირითადად რომელ ციფრულ ინსტრუმენტებს იყენებთ გაკვეთილზე?
3.       იყენებენ თქვენი მოსწავლეები პრეზენტაციების ინსტრუმეტებს?
გააფართოვე კითხვები
4.       არის თუ არა თქვენთვის ცნობილი ვებვებრესურსები?
5.       არის თუ არა ვებრესურსები, რომლებითაც სარგებლობთ, ხელმისაწვდომი თქვენი მოსწავლეების  ტაბლეტებისა და პერსონალური მოწყობილობებისთვის?


ჩაუღმავდი
6.       რა გზით შეიძლება უფრო მეტად ჩაუღმავდე საუბარს, მეტი პერსპექტივები გაიგო ამ პიროვნების შესახებ?
7.       ძირითადად როგორი სასწავლო გარემოა (სივრცე )თქვენთვის კომფორტული?
8.       როგორ ფიქრობთ , ერთი ციფრული ინსტრუმენტის  გამოყენება უფრო ეფექტური იქნება ,თუ სხვადასხვა პროგრამების გამოყენება?( კონკრტული სამუშაოსთვის)
9.       აძლევთ თუ არა მოსწავლეებს  შესაძლებელობას თვითონ აირჩიონ პროგრამა, რითიც აპირებენ რომ წარმოადგინონ ნამუშევარი?

2.2. აქტივობა: მნიშვნელობა მიანიჭე ისტორიებს

           მნიშვნელობა მიანიჭეთ აღმოჩენებს.
          თქვენს მიერ განსაზღვრულ ჯგუფები ერთამენთს ხომ არ ფარავს ან ეწინააღმდეგება, საერთო სქემებს/მოდელებს ხომ არ მოიცავს? 
შესაძლებელი  ხომ არაა მათი მსხვილ კატეგორიებში გაერთიანება?
კატეგორიებად გამსხვილება

1.მოსწავლეებს სჭირდებათ -მრავალფეროვანი სასწავლო გარემო და რესურსები;
2.მასწავლებლებს სჭირდებათ-ციფრული ტექნოლოგიების ცოდნის  გაუმჯობესება.

 წინაღმდეგობაში ხომ არ მოდის კატეგორიები? მოულოდნელი აღმოჩენებიხომ არ გაქვთ? 

      რამ გაგაოცათ? რატომ?
მოულოდნელი აღმოჩენები
- კრეატიული სამუშაო ადგილები ხშირად ცვლიან სამუშაო სივრცეებს
- მოსწავლეები ამბობენ, რომ საუკეთესოდ სწავლობენ როდესაც თავისი მერხებიდან შორს იმყოფებიან1.


კატოგირიების გუნდში განხილვის შემდეგ, რისი შესწავლა გსურთ დამატებით ამ თემებზე?
2.3. აქტივობა: ქმედით ღონისძიებებად გადააქციე მოსაზრებები
ქმედითუნარიანი და წარმატებული იდეები ზუსტი შეკითხვების დასმით იწყება. ისეთი შეკითხვებით, რომლებიც შესაძლებლობებს გამოკვეთავს არსებული თვალთახედვების საფუძველზე: “როგორ შეგვიძლია....?”. თითოეული შეკითხვა თქვენი გამოწვევის კონკრეტულ ასპექტს უნდა მოიცავდეს. ასე რომ ჩამოწერეთ ბევრი კითხვა და შეარჩიეთ მათგან 3-5, თქვენი პრიორიტეტების მიხედვით.
ყურადღება მიაქციეთ, რომ კითხვები:
§          საკმარისად ფართო იყოს, რომ თქვენს იდეას ასახავდეს?
§          საკმარისად კონკრეტული, რომ მისი მართვა შეძლოთ?
§          პასუხობდეს მომხმარებელზე-ორიენტირებულ მიდგომას.


როგორ შეგვიძლია...
1.როგორ   შევძლოთ  წავახალისოთ მასწავლებლები სკოლაში ეფექტურად გამოიყენონ ტექნოლოგიები ყველა საგნის სწავლებისას?
2.როგორ შევძლოთ ,რომ მოსწავლეებმა განავითარონ და დაგეგმონ ისტ-ის გამოყენების ახალი გზები, რომ შეძლონ ერთ გაკვეთილზე შესწავლილი მეთოდოლოგია გამოიყენონ სხვა გაკვეთილებზეც?



















ბრეინსთორმინგის მომზადება

3.1აქტივობა:იდეების გენერირება

მოემზადეთ ბრეინსთორმინგისთვის. კარგადდაგეგმეთ, მცირე დიტალებსაც მნიშვნელობა აქვს. მოიწვიეთ განსხვავებული ადამიანები, ვისაც ერთმანეთის იდეებზე დაშენება შეუძლიათ. 6-10 პირი იდეალური რაოდენობაა. 45-60 წუთი გაითვალისწინეთ სესიისთვის. ვის მოიწვევთ?

სახელები: გიორგი მომცელიძე,  თამარ ბურდული,  ირინა სარქისოვა,  რეგინა ავეტისოვა, ტატიანა კაზიევა,  ლალი ხაჩიძე.






კედელთან მოამზადეთ საკმარისი სივრცე, რომ ყველას შეეძლოს ადგომა, ერთმანეთის იდეების დანახვა და თავისი იდეების გამოკვრა. სად ჩაატარებთ ბრეინსთორმინგს და როგორ მოაწყობთ სივრცეს ფასილიტაციისთვის?

სივრცის მოწყობა  - შეხვედრა შედგება  სკოლაში არსებულ თავისუფალ სივრცეში, შეხვედრების ოთახში, სადაც  შესაძლებელია კონცენტრირება, იდეების დაფის გამოყენება, თავისუფლად გადაადგილება .




ეს წესები გამოაკარით თვალსაჩინო ადგილას:
§ იდეებს არ ვაკრიტიკებთ
§ “გიჟური” იდეები კარგია
§ სხვის იდეებზე დააშენე შენი იდეა
§ კონცენტირებული დავრჩეთ თემაზე
§ როცა ერთი საუბრობს, სხვები უსმენენ
§ ვიზუალურად გამოსახე იდეა
§ მნიშვნელოვანია იდეების რაოდენობა

ჩეკლისტი:
ü  შეარჩიე ფასილიტატორი
ü  გააცანი თემა
ü  გააცანი ბრეინსთორმინგის წესები
ü  შესაბამისი მასალებით მოამარაგე
ü  “გაალხვე ყინულის” აქტივობა
ü  მორიგეობით გადადი თემებზე
ü  გუნდის ენერგია შეინარჩუნე

ბრეისთორმინგის ფასილიტაცია
3.1აქტივობა:იდეების გენერირება
ბრეინსთორმინგის ფასილიტაციისთვის ჯერ კითხვები მოიმარაგეთ “ყინულის გასალხვობად”, რომ განწყობა შექმნათ ჯგუფში. რა კითხვებს გამოიყენებთ?
რა თემებზე გააკეთებთ აქცენტს ბრეინსთორმინგისას?
თემები
1 სხვადასხვა ინტერნრტპლატფორმზე მუშაობის სწავლება
2.მოსწავლეთა ციფრული კომპეტენციის ამაღლება
3.ინფრასტრუქტურის გაუმჯობესება


















რომელ “როგორ შეგვიძლია...?” კითხვებზე წარმართავ ბრეინსთორმინგს?

როგორ შეგვიძლია....
1.შეგვიძლია საინფორმაციო შეხვედრების ჩატარება;
2.შეგვიძლია შევისწავლოთ პრობლემები, რომლებიც მოსწავლეებში დაბალ მოტივაციას იწვევს;
3.შეგვიძლია შევქმნათ ელექტრონული სასწავლო რესურსები.




















ბრეინსთორმინგის დასრულების შემდეგ, დააჯგუფეთ იდეები და შეარჩიეთ 3 იდეა, რომელსაც მომავალში განავითარებთ.


იდეების შეჯერება
3.1. აქტივობა: იდეების გენერირება
გუნდის წევრებს გადაუნაწილეთ შერჩეული იდეები მცირე ჯგუფებში (ერთი იდეა 2-3 წევრზე). მცირე ჯგუფებში განავითარეთ იდეა სკეჩებით/მონახაზებით/ჩანაწერებით.
1.შევქმნათ მასწავლებელთა ჯგუფი, რომელიც  ჯერ თავად გამოიყენებს გაკვეთილებზე წინასწარ შერჩეულ ციფრულ ინსტრუმენტს plickers-ს, შემდეგ გააცნობს სხვა მასწავლებლებს ამ პროგრამას და  დაეხმარება  მათ ამ ისტრუმენტების გამოყენებაში გაკვეთილებზე ;
ჯგუფის წევრები- რეგინა ავეტისოვა და ტატიანა კაზიევა;
2.შევქმნათ ელექტრონული სასწავლო რესურსები  ტრენინგებზე შესწავლილი პროგრამების დახმარებით და გამოვიყენოთ გაკვეთილებზე;
ჯგუფის წევრები- ლალი ხაჩიძე და ირინა სარქისოვა.
3.შევქმნათ ციფრული სკოლის ბლოგი, სადაც აღწერილი იქნება სკოლის გუნდის სამუშაო პროცესები- თამარ ბურდული.




















დანარჩენ წევრებს სთხოვეთ უკუკავშირი მოგცენ სკეჩზე/მონახაზზე/ჩანაწერზე. სთხოვეთ, შემოგთავაზონ მოსაზრებები როგორ და რა მიმართულებით შეიძლება იდეის განვითარება. ჩაინიშნეთ მათი მოსაზრებები.

შენიშვნები გუნდის წევრებისგან:
კარგი იქნება, თუ  სამოქმედო გეგმის სესაბამისად  განხორციელებული აქტივობების მიხედვით შევქმნით ფოტოკოლაჟს, რომელსაც განვათავსებთ სკოლის ბლოგზე.
გადაამოწმეთ რამდენად რეალურია იდეა
3.2. აქტივობა:იდეების დახვეწა
გადაამოწმეთ იდეა. რა არის იდეისმთავარი არსი, რა არის ყველაზე მნიშნველოვანი ღირებულება თქვენი სამიზნე ჯგუფისთვის?რა საჭიროებებს პასუხობს თქვენი იდეა?


ღირებულებები, საჭიროებები
Plickers-ის პროგრამის დანერგვა საშუალებას მისცემს მასწავლებელს მთელი კლასის გამოკითხვა და შეფასება მოახერხოს მცირე  დროში როგორც სადიაგნოსტიკო ,ასევე მიმდინარე ცოდნის  შემოწმებისთვის. პროგრამა საშუალებას იძლევა მოსწავლეთა პასუხები  შეამოწმოს მყისიერად ,რაც მასწავლებელს დაეხმარება ეფექტურად მართოს დრო.
Plickers-ის პროგრამა მოსწავლეებისთვის არის ახალი , მარტივად აღსაქმელი და ადვილად გამოსაყენებელი.
      Plickers-ის პროგრამის გამოყენებით  მოსწავლეთა ცოდნის შეჯამება-    დიაგნოსტირება ხდება დაცული და ობიექტური.
  












გადაამოწმეთ რამდენად რეალურია იდეა
3.2. აქტივობა:იდეების დახვეწა
გადაამოწმეთ იდეა. რა არის იდეისმთავარი არსი, რა არის ყველაზე მნიშნველოვანი ღირებულება თქვენი სამიზნე ჯგუფისთვის?რა საჭიროებებს პასუხობს თქვენი იდეა?
ღირებულებები, საჭიროებები
Plickers-ის პროგრამის დანერგვა საშუალებას მისცემს მასწავლებელს მთელი კლასის გამოკითხვა და შეფასება მოახერხოს მცირე  დროში როგორც სადიაგნოსტიკო ,ასევე მიმდინარე ცოდნის  შემოწმებისთვის. პროგრამა საშუალებას იძლევა მოსწავლეთა პასუხები  შეამოწმოს მყისიერად ,რაც მასწავლებელს დაეხმარება ეფექტურად მართოს დრო.
Plickers-ის პროგრამა მოსწავლეებისთვის არის ახალი , მარტივად აღსაქმელი და ადვილად გამოსაყენებელი.
      Plickers-ის პროგრამის გამოყენებით  მოსწავლეთა ცოდნის შეჯამება-    დიაგნოსტირება ხდება დაცული და ობიექტური.






















ჩამოწერეთ რა გამოწვევებს და ბარიერებს გადააწყდებით იდეის განხორციელებისას. რა გაკლიათ? ვინ შეეწინააღმდეგება ამ იდეას? ყველაზე ძნელი რისი გადალახვა იქნება?

გამოწვევები, ბარიერები
- საჭიროა გვქონდეს შესაბამისი ინფრასტრუქტურა ;
-საჭიროა  აღჭურვილობა მუშაობდეს ხარვეზების გარეშე. 







გადახედეთ ღირებულებების სიას, რომელიც ზემოთ ჩამოწერეთ.შესაძლებელია სხვაგვარად მივუდგეთ ამ საკითხს?

ახალი მოსაზრებები
- შესაძლებელია , იდეის განხორციელების სხვადასხვა ეტაპზე გაკვეთილებზე დავიხმაროთ  საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეები, რომლებიც კარგად ერკვევიან ციფრულ ტექნოლოგიებში  . 










Комментариев нет:

Отправить комментарий